A reforma d’a lei de luengas de DGA, l’hazmerreir d’a comunidat scientifica

A recient modificación de lei de luengas, feitas por o PP y PAR, en o qual se cambea de tot a redacción anterior, dimpués d’anyos d’aspera y debat, ye o refleixo d’uns politicos con nulas conoixencias en os afers que han de chestionar, se creyen con dreito de blincar a opinión d’os expertos y tienen un ansia de politización de qualsiquier aria d’as nuestras vidas que se proposen.

Dende Puyalón de Cuchas queremos tornar a insistir en a irresponsabilidat d’eliminar a luenga aragonesa y catalana de qualsiquier estamento publico: amostranza, administración u comunicación. Un patrimonio a o borde d’a desaparición que no se puede permitir a derogación d’a primera lei que iba a protecher-lo. Tamién insistir, de nuevo, en a manca criterio d’iste gubierno. Siempre acompanyau d’o suyo sequito de meyos de comunicación y “artistas”, que se dicen defensors d’a cultura, pero que serían desacreditados en qualsiquier evento d’ista mena.

A denominación d’aragonés de “arias pirenaica y subpirenaica” y aragonés “meridional” u “septentrional” son uns terminos inventaus de tot, sin garra tradición ni acceptación por a población, y creyau por un estamento que no tiene a facultat ta fer-lo, ni a capacidat.

Unatro d’os elementos novedosos, amaneixius en a Lei, será a eliminación d’o Consello Superior d’a Luengas, creyau en a lechislatura pasada con pleno consenso y voluntarismo. Manimenos se creyará una nueva Academia Aragonesa d’a Luenga, plena de politicos a sueldo (5 miembros DGA+5 Cortes), constituindo unatro golpe d’estau a la democracia, ista vegada tamién en a Cultura.

L’acceptación, protección y normalización d’o catalán y l’aragonés ye un feito indiscutible ta Puyalón, pero tamién ta toda a comunidat scientifica.

[catalan]

La reforma de la llei de llengües de DGA, el hazmerreir de la comunitat científica

La recent modificació de llei de llengües, realitzada per PP i PAR, en la qual es canvia per complet la redacció anterior, després d’anys d’espera i debat, és el reflex d’uns polítics amb nuls coneixements en els temes que han de gestionar, es creuen amb dret de saltar-se la opinió dels experts i tenen un ànsia de politització de qualsevol àrea de les nostres vides que es proposin.

Des de Puyalón de esquerres volem tornar a insistir en la irresponsabilitat d’eliminar la llengua aragonesa i catalana de qualsevol estament públic: ensenyament, administració o comunicació. Un patrimoni a la vora de la desaparició que no es pot permetre la derogació de la primera llei que havia de protegir-lo. També insistir, de nou, en la manca de criteri d’aquest govern. Sempre acompanyat del seu seguici de mitjans de comunicació i “artistes”, que es diuen defensors de la cultura, però que serien desacreditats en qualsevol esdeveniment d’aquesta índole.

La denominació de aragonès de “àrees pirinenca i subpirinenca” i aragonès “meridional” o “septentrional” són uns termes totalment inventats, sense cap tradició ni acceptació per la població, i creat per un estament que no té la facultat per fer-ho, ni la capacitat.

Un altre dels elements nous, apareguts en la Llei, serà l’eliminació del Consell Superior de llengües, creat en la legislatura passada amb ple consens i voluntarisme. No obstant això es crearà una nova Acadèmia Aragonesa de la Llengua, plena de polítics a sou (5 membres DGA +5 Corts), constituint un altre cop d’estat a la democràcia, aquesta vegada també en la Cultura.

L’acceptació, protecció i normalització del català i l’aragonès és un fet indiscutible per Puyalón, però també per a tota la comunitat científica.

[castellano]

La reforma de la ley de lenguas de DGA, el hazmerreir de la comunidad científica

La reciente modificación de ley de lenguas, realizada por PP y PAR, en la que se cambia por completo la redacción anterior, después de años de espera y debate, es el reflejo de unos políticos con nulos conocimientos en los temas que deben gestionar, se creen con derecho de saltarse la opinión de los expertos y tienen un ansia de politización de cualquier área de nuestras vidas que se propongan.

Desde Puyalón de Cuchas queremos volver a insistir en la irresponsabilidad de eliminar la lengua aragonesa y catalana de cualquier estamento público: enseñanza, administración o comunicación. Un patrimonio al borde de la desaparición que no se puede permitir la derogación de la primera ley que iba a protegerlo. También insistir, de nuevo, en la falta de criterio de este gobierno. Siempre acompañado de su séquito de medios de comunicación y “artistas”, que se dicen defensores de la cultura, pero que serían desacreditados en cualquier evento de esta índole.

La denominación de aragonés de “áreas pirenaica y subpirenaica” y aragonés “meridional” o “septentrional” son unos términos totalmente inventados, sin ninguna tradición ni aceptación por la población, y creado por un estamento que no tiene la facultad para hacerlo, ni la capacidad.

Otro de los elementos novedosos, aparecidos en la Ley, será la eliminación del Consejo Superior de lenguas, creado en la legislatura pasada con pleno consenso y voluntarismo. Sin embargo se creará una nueva Academia Aragonesa de la Lengua, llena de políticos a sueldo (5 miembros DGA+5 Cortes), constituyendo otro golpe de estado a la democracia, esta vez también en la Cultura.

La aceptación, protección y normalización del catalán y el aragonés es un hecho indiscutible para Puyalón, pero también para toda la comunidad científica.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: